Jumaat, 6 Disember 2013

AYAT-AYAT SYIFA ( PENYEMBUH )

Assalamualaikum kawan-kawan,

        Saya ingin mengingatkan diri saya dan ingin mengajak kawan-kawan saya yg dikasihi,,, untuk sama2 mendekati Al-Quran, serta menjadikan membaca Al-Quran ini sebagai amalan untuk kita mendekatkan diri dengan Allah serta mencari ketenangan hati yang sebenar.. serta pengubat dan penawar yang paling mujarab buat diri kita,
       Terdapat 6 ayat Al-Quran ini boleh dijadikan amalan sebagai ikhtiar untuk penyembuhan penyakit.
Rahsia ayat-ayat ini diperolehi oleh Syeikh Abu Qasim al-Qusairi r.a. daripada Rasulullah SAW.

Contoh maksud ayat Al-Quran yang boleh dijadikan amalan tersebut seperti:


" Dan (Allah) melegakan (menyembuhkan) hati orang yang beriman."
(Surah al-Taubah:14)

" Dan penyembuh (penawar) bagi penyakit-penyakit (yg berada) didalam dada."
(Surah Yunus:57)

" Dan perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warna, di dalamnya trdapat penawar yang menyembuhkan bagi manusia."
(Surah al-Nahl:69)

" Dan kami turunkan Al-Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang yang beriman."
(Surah al-Isra:82)

" Dan apabila aku sakit. Dialah yang menyembuhkan aku."
(Surah al-Syu'ara:80)

 
"Katakanlah: Al-Quran itu ialah petunjuk dan penawar."
(Surah al-Fussilat:44)

Ayat-ayat syifa ini amat sesuai dijadikan amalan seharian sebagai penyembuh penyakit. InsyaAllah !!

- Kita membaca dapat pahala, yakin dengan bantuan Maha Esa dan Insyaallah Allah bagi kesembuhan.

SELAMAT BERAMAL......

17 ulasan:

  1. terima kasih infonya sgt berguna

    BalasPadam
    Balasan
    1. KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

      Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih

      Padam
  2. Sangat bermanfaat untuk saudara/i mukmin kita. In Sya Allah. Menjadi pahala di sisi Allah. Aamiin...

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Apakah ayat membunuh jin dalam badan?
    Email- AllahAllahsatu@gmail.com

    BalasPadam
  5. Alhamdulilah, trksh perkongsiannya tuan, Mohon diamalkan

    BalasPadam
  6. Terima Kasih Diatas Perkongsiannya semoga kalian semua termasuk dalam golongan ahli ahli syurga

    BalasPadam
  7. Dari Aisyah r.a., ia berkata..

    Saya telah mendengar Nabi SAW pada sebahagian solatnya membaca..

    اللَّهُمَّ حَاسِبْنِي حِسَابًا يَسِيرًا

    "Ya Allah Hisablah aku dengan Hisab yang Mudah"

    . . .

    BalasPadam
  8. 💐Assalamualaikum slm sejahtera warga group📢
    💐 Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye📢😉

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kencing manis dan jugak kisah hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 yang pulih dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit....

    Boleh Call atau Wasap terus pengasas die..nanti blh cerita direct kt dia kita sakit apa dn lain2.. direct terus senang kn .ni nmbor dia.👉🏼 *En Mohd Zuhairi- 0174687570*

    2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau..kanser yg sudah merebak ke organ2 lain pon boleh diubati insya Allah.☺👍🏻

    3)Pengamal perubatan herba ni dh banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser..ade ramai yg dh pulih....

    5)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


    6) Bagi yang ada sakit *KENCING MANIS* pon boleh mendapatkan ubatan *paling mujarab* , termasuk *kencing* *manis* *kronik* seperti *kaki* *berlubang* dan *bernanah* *sehingga* *tidak* *perlu* *dipotong* .

    Sy share melalui pengalaman sy sdri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sdri pon guna produk die (jus herba) dh 3thn.

    Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar knser yg tepat .💪🏼

    Nanti dh beli produk die blh join group wasap..boleh la kenal2 pesakit die yg dh sembuh mcm yg sy knl antaranya
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4..
    Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan setahun saja untuk hidup.setia dengan jus herba ini.
    Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    *Skg sudah sembuh dr kanser.*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 *sekarang dh sembuh*
    Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    *Tengku Aziah bt Tengku Ishak,bacaan gula 16 ,bertahun thun hidap kencing manis,minum herba ini bcaan sntiasa 6 shaja *

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Pn. Rugayah Jilani -
    Pesakit kanser payudara tahap 3B ketulan 10×10cm- *sudah sembuh !*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ▪Pn. Noridah Md Dom - Pesakit kanser ovari tahap 3 merebak ke tyroid dan lymph- *sudah dapat kesan positif ,kesihatan beransur pulih.*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Dan ramai lg lah yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna produk jutawan herbs nih....ini kenyataan..bkn rekaan.nti blh cntct en zuhairi dn pm sdri testimoni2 td tu yer..😉

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
    *En. Mohd Zuhairi - 017468 7570 ..*

    👍🏻In sya Allah nanti boleh join group wasap dan boleh pinjam semangat pejuang2 kanser yg lain

    💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼

    *NOTE* :

    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- *0174687570*

    😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    BalasPadam
  9. Ayat 44 surah alfusilat iaitu ayat terakhir spt tak lengkap

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum.saya mencari perawat yang boleh membuang wali di badan pesakit, boleh bagi no. telefon perawat untuk dihubungi, kerana beberapa bahagian utama pesakit dikunci perlu dipulihkan dengan segera. lokasi Pasir Mas

    BalasPadam